Har du något tips på en produkt inom räddningstjänstområdet som kan behöva utvecklas? Eller kanske något som behöver utvecklas från början?

En fd deltidsbrandman och dessutom student i Digital Design har hört av sig och vill gärna få hjälp med tips inom räddningstjänstområdet. Här kan du läsa om vilka konster dem kan göra >>>

Här är lite utdrag ur mejlet jag fick:
Efter nyår läser jag den sista terminen och ska då börja jobba med mitt examensarbete. Till detta får vi studenter själva välja ämnet och här kommer anledningen till att jag skriver till Er på Utkiken.
Jag skulle vilja arbeta med någon produkt inom räddningsområdet (brand, förebyggande, olycksplats, sjukvård, övningsmaterial, etc.). Jag har tidigare jobbat som deltidsbrandman (Kungshamns brandstation i Sotenäs kommun) och därför är mitt intresse för räddningstjänst stort.

Ex på arbete: det kan handla om en produktidé som någon har. Jag hjälper till att ta fram förslag om design, funktion och material och presenterar en färdig produkt.
Annat ex på arbete kan vara att man vill förbättra en befintlig produkt, t.ex. genom att skapa en mer ergonomisk design, en extrafunktion, minskad vikt, etc.
Har du någon idé eller färdigt förslag så kontakta Rosa:
Rosa Sivertsson
tel. 0738 126703
rosa.siv@hotmail.com