Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Operativ kvalitetssäkring, Kunskapstest i RIB - 2017

Kollapsa
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

  • Operativ kvalitetssäkring, Kunskapstest i RIB - 2017

    I RIB på webben finns det nu möjligheter att testa av vilken kunskap man har inom vissa områden. Just nu finns tre ämnesområden:
    - Haz Mat (kemolyckor)
    - Fire training (brandkunskap)
    - Räddningsledare A

    Räddningstjänstens personal registrerar sig och anger sin mejladress vilket gör att kunskapsproven registreras för varje organisation. På det viset är det enkelt för räddningstjänsten att se vilken kunskapsnivå medarbetare har och om organisationen eventuellt behöver öka utbildningsinsatserna inom vissa ämnen.

    Medarbetarna når kunskapstesten via ribkunskapstest.msb.se

    Det går att läsa mer om systemet här: www.msb.se/rib-kunskapstest

    Själv testade jag HazMat-testet vilket var en bra genomkörare för att veta inom vilka områden jag skulle behöva repetera utbildning. Jag inser att jag bör uppdatera min kunskap på området riskavstånd. Frågorna var relevanta och det var ett roligt sätt att stämma av kunskapsnivån.

    Organisationsadministratörer
    För medarbetare som saknar organisatorisk mejladress går det ändå att hantera. Varje räddningstjänst har en eller flera organisationsadministratör som kan anmäla vilka som ska ha tillgång. Om ni ännu inte har utsedda administratörer så kontakta RIB-supporten så hjälper de till.

    Senast ändrad av PO; 2017-11-28, 10:31.

Annonser

Kollapsa

Working...
X