Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Arbetsmiljö skogsbrand

Kollapsa
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

  • Arbetsmiljö skogsbrand

    I detta ämne samlas lite dokument som jag arbetat fram i samband med stabsarbete i Ljusdal. Jag kommer att sortera om det sen när det blir vanlig vardag igen, men kanske detta kan vara till nytta någonstans under sommaren. / PO
    Senast ändrad av PO; 2018-08-22, 13:06.

  • #2
    Förslag till beslut, Samordningsansvarig för arbetsmiljön, skogsbrand - 2018

    Bifogat finns ett förslag till beslut som beskriver nyttan med att inrätta en samordningsansvarig för arbetsmiljön vid en skogsbrand.
    Bifogade filer Hämta alla filer i en zip-fil

    Kommentera


    • #3
      Säkerhetsbefäl, Fördelning av arbetsmiljöuppgifter vid skogsbrand - 2018

      Jag tog fram ett dokument med fördelning av arbetsmiljöuppgifter i samband med skogsbranden i Lljusdal. Den fördelar arbetsmiljöuppgifter mellan säkerhetsbefäl, all personal, styrkeledare, yttre och inre staber. Dessutom en kort lista med olika säkerhetsinstruktioner som all personal behövde veta.
      Detta dokument trycktes på baksidan av de kartor som delades ut till operativ personal så att arbetsmiljöfrågorna alltid fanns med.
      Säkerhetsbefälets roll inte är tydliggjord här. Det bör ske, men syftet med denna arbetsmiljöuppgiftsfördelning var att all övrig personal ska veta vad deras uppgifter är så att man inte förväntar sig att säkerhetsbefälet ska göra saker som ingår i övrig personals uppgifter.
      Bifogade filer Hämta alla filer i en zip-fil
      Senast ändrad av PO; 2021-04-16, 09:46.

      Kommentera

      Annonser

      Kollapsa

      Working...
      X